www.fonien.gr

για περισσότερη ενημέρωση διαβάστε εδώ...
www.fonien.gr - το νέο τοπικό ενημερωτικό portal

Τετάρτη 23 Ιουλίου 2014

Τουριστικό μοιρολόι...

Επιτυχημένο κρίνεται και φέτος το τουριστικό μοιρολόι στην περιοχή του Αγίου Νικολάου. 
Φέτος μας φταίνε ιδιαίτερα τα ξενοδοχεία all inclusive. Βουλιάζει η πόλη από αυτόνομους τουρίστες και μόλις λύσουμε και το θέμα με τα all inclusive πάμε για απογείωση. Ή μήπως όχι;

Διαβάζω ιδέες για πεζοδρομήσεις, γέφυρες, αλλά μήπως το βασικό μας πρόβλημα δεν είναι εκεί; Ή θεωρείται ότι οι ανταγωνιστικές προς εμάς περιοχές της Κρήτης έχουν λύσει τα θέματα πεζοδρομίων, καθαριότητας ή ακόμα και αυτό των all inclusive;

Το μεγαλύτερο πρόβλημά μας είναι η έλλειψη branding και marketing. Το μεγαλύτερο πρόβλημα μπορεί να περιγραφεί απλοϊκά ως εξής: ο τουρίστας όταν σκέφτεται Κρήτη, σκέφτεται με τη σειρά: Χανιά, Ηράκλειο, Ρέθυμνο και τέλος Λασίθι. Και πιστέψτε με, το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι ότι μας σκέφτεται τελευταίους, αλλά ότι μας σκέφτεται ως περιοχή και όχι ως κέντρο, όπως τις υπόλοιπες πόλεις. Ποιός θέλει να επιλέξει ως κέντρο των διακοπών του μια «περιοχή»; 

Επιλέγει το κέντρο, δηλαδή Χανιά, Ηράκλειο, Ρέθυμνο (κι ας μη μείνει μέσα στις πόλεις αυτές) και επισκέπτεται την περιοχή Λασίθι, αν έχει χρόνο με κάποια οργανωμένη εκδρομή με τουριστικό λεωφορείο. Είναι το μόνο που έχει απομείνει να κρατάει την πόλη σχεδόν «ζωντανή».

Πρώτο μας μέλημα λοιπόν πρέπει να είναι να μπει ο Άγιος Νικόλαος μπροστά από το Λασίθι. Να αποκτήσουμε brand και να μας συγκρίνουν ως ίσους με τις άλλες τρεις πόλεις- νομούς της Κρήτης.

Τα πλεονεκτήματά μας είναι αρκετά. Αντί λοιπόν να σπαταλήσουμε, όπως φέτος, εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για πεζοδρόμια αμφιβόλου ποιότητας και αποτελεσματικότητας, ας δημιουργήσουμε το τουριστικό στίγμα της περιοχής (θα πρότεινα μαζί με ένα μεγάλο πρόγραμμα πολιτισμού που θα μας κάνει σημείο αναφοράς στην Κρήτη).

Ας ξεκουραστεί και λίγο το τσιμέντο.

ΚΩΣΤΑΣ ΖΙΒΑΣ
Μαθηματικός
www.anatolh.com

1 σχόλιο:

  1. Στελιος Αδαμακης23 Ιουλίου 2014 στις 11:54 π.μ.

    Αγαπητέ Κώστα Ζίβα. Προτείνεις, πολύ ορθά, ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ, παράλληλα με διαφήμιση και δημιουργία Brand name μας. Γνωρίζεις, διότι έχει δημοσιευθεί και βγει και στο ραδιόφωνο, ότι ΥΠΑΡΧΕΙ και εχει ΠΡΟΤΑΘΕΙ εδώ και ΤΡΙΑ χρόνια παρόμοιο σχέδιο. Με το οποίο έχει συμφωνήσει το γραφείο της Επιτρόπου στις Βρυξέλλες αρμόδιας για τον Πολιτισμό κας Βασιλείου, η πρόεδρος της επιτροπής Περιφερειακής Ανάπτυξης στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο κα Ντανούτα Χούμπνερ, το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού, ο κος Αρναουτάκης, η κα Πετράκη, κλιμάκιο καθηγητών του Πολυτεχνείου Κρήτης και με επίσκεψή τους στην περιοχή μας, καθηγητές της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου του νομού μας, πολυάριθμοι πολιτικοί και προσωπικότητες της Τέχνης και των Γραμμάτων. Το ερώτημα από παντού: Ο ΔΗΜΟΣ ΣΑΣ; Ναι, ο Δήμος μας έχει πει ΝΑΙ. Αλλά έμπρακτα ΑΔΡΑΝΕΙ, παρόλο που έχει συνταχθεί και μελέτη εφικτού ή οποία επιβεβαιώνει τις αισιόδοξες προσδοκίες μας. ΟΥΔΕΜΙΑ ενέργειά του, ή από προτάσεις μας ή από πρωτοβουλία του. Ενώ είναι το σχέδιο που θα καταστήσει το Δήμο ΜΟΝΑΔΙΚΟ σε όλη την Ελλάδα, κάτι που δεν έχουμε ποτέ ονειρευθεί. Τα συμπεράσματα αγαπητέ Κώστα δικά σου, καθώς και των αναγνωστών. Να ελπίσουμε στη νέα Δημοτική αρχή; Φιλικά, Στέλιος Αδαμάκης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή