www.fonien.gr

για περισσότερη ενημέρωση διαβάστε εδώ...
www.fonien.gr - το νέο τοπικό ενημερωτικό portal

Παρασκευή 22 Αυγούστου 2014

Ξανά ριγμένη η Κρήτη

Για ...κοροϊδία της κεντρικής κυβέρνησης που συνεχίζεται, κάνουν λόγο οι εμπλεκόμενοι με αφορμή το κονδύλι των 125 εκατομ. ευρώ που “έβγαλε” στη διαβούλευση για την Κρήτη το Υπουργείο Υποδομών και αφορά στην επόμενη 5ετία !


“Προφανώς μιλάμε για το ποσό που χρειάζεται για να κλείσουν οι...λακούβες στον ΒΟΑΚ”, αναφέρεται χαρακτηριστικά καθώς όπως τονίστηκε και στην τελευταία συνεδρίαση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης μόνο για το συγκεκριμένο δρόμο, στον οποίο χάνονται κάθε χρόνο δεκάδες συνάνθρωποι μας, απαιτείται 1,5 δισ ευρώ
 
“Είναι απίστευτο αυτό που συμβαίνει με το ρίξιμο της Κρήτης” τόνισαν στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΚ που έβλεπαν με θλίψη το υπουργείο να δίνει 125 εκατομμύρια ευρώ για την Κρήτη…Την ώρα μάλιστα που όλα αυτά τα χρόνια ο ΒΟΑΚ έχει πάρει 373 εκατ. Πόσα πήρε η Εγνατία; Μόλις….7 δις!
Στον ΟΑΚ επιχείρησαν με την απόφαση που δημοσιοποίησαν να απαντήσουν στη διαβούλευση του υπουργείου. Όπως τονισαν χρειάζονται άμεσα χρηματοδότηση των μελετών που τρέχουν, 645 εκατ για τα ώριμα τμήματα, μελέτες για την οδική ασφάλεια και τη στρατηγική μελέτη που μπορεί να δείξει ακόμη και παραχώρηση στους ιδιώτες.


 
Κρίσιμα θέματα για την προώθηση της ολοκλήρωσης του ΒΟΑΚ είναι:
- Η χρηματοδότηση των υπό εκπόνηση μελετών, προκειμένου αυτές να αποκτήσουν υψηλή ωριμότητα και να ενταχθούν τα αντίστοιχα έργα στο ΣΕΣ. Απαιτούμενη 
χρηματοδότηση για το 2014 : 5.000.000 Ευρώ και 3.000.000 Ευρώ για το 2015
-Η ένταξη και δημοπράτηση στο ΣΕΣ 10 έργων BOAK – NOAK, με συνολικό προυπολογισμό 643,5 εκατομ. Ευρώ και μήκος οδικών τμημάτων για κατασκευή 65 Κm. -51 χιλιόμετρα στον ΒΟΑΚ και 14 στον ΝΟΑΚ.

-Τεχνικοοικονομική διερεύνηση στα πλαίσια ενός στρατηγικού σχεδίου αναφοράς, για τις δυνατότητες – μεθόδους και τρόπους χρηματοδότησης όλων εκείνων των οδικών τμημάτων – έργων του ΒΟΑΚ για τα οποία δεν θα εξασφαλισθούν είτε πλήρεις μελέτες, είτε πόροι, με προοπτική ο ΒΟΑΚ να ολοκληρωθεί συνολικά το συντομότερο δυνατόν και με χρονικό ορίζοντα 15ετίας. ‘Ετσι θα πρέπει να υλοποιηθεί η ένταξη και άμεση εκπόνηση μιας μελέτης Στρατηγικού Σχεδιασμού για όλο τον ΒΟΑΚ από την μία άκρη 
μέχρι την άλλη.

-Υλοποίηση προγράμματος οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ & ΝΟΑΚ με σκοπό την 
βραχυπρόθεσμη δημοπράτηση και εκτέλεση έργων βελτίωσης του οδικού περιβάλλοντος με προυπολογισμό τουλάχιστον 15 εκατ. Ευρώ, ύστερα από την εκπόνηση 2-4 μελετών οδικής ασφάλειας αμοιβής περί τις 500.000 Ευρώ. Εφαρμογή προγράμματος συστηματικών κοινωνικών δράσεων με την σύνταξη «κανόνων οδικής συμπεριφοράς στον ΒΟΑΚ», σε συνεργασία με τους μελετητές, την Τροχαία , το ΕΚΑΒ, τους εκπροσώπους των συναφών επαγγελματικών φορέων των δήμων και της περιφέρειας.

Η χρηματοδότηση και ενίσχυση του φορέα υλοποίησης, δηλαδή του ΟΑΚ ΑΕ που έχει το κύριο βάρος της υλοποίησης, τόσο σε στελεχιακό δυναμικό όσο και με χρηματοδότηση των λειτουργικών του δαπανών. Απαιτείται η χρηματοδότηση για τις λειτουργικές του δαπάνες, ως ποσοστό μέχρι 5% επί των προυπολογισμών των έργων, πράγμα που απαιτεί νομοθετική ρύθμιση και δεν έχει πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα.
Η επιτάχυνση και συντόμευση των απαιτούμενων αδειοδοτήσεων (περιβαλλοντικές, αρχαιολογικές, κ.λπ. εγκρίσεις) των εκπονουμένων μελετών.
-Η μη υλοποίηση των παραπάνω προτάσεων, παραπέμπει την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ στο άγνωστο και μη ορατό μέλλον, με περαιτέρω επιδείνωση της συχνότητας και του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων και θυμάτων λόγω του βεβαρημένου κυκλοφοριακού φόρτου ιδίως κατά την τουριστική περίοδο.

πηγη cretalive.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου